loading...
این وبلاگ دیگه بروز نمیشه!اگه میخوای رمزشو تقدیمت کنم
admin بازدید : 248 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)


لطفا به ادامه مطلب مراجعه نمایید


زماني‌که به تصاوير حيات‌وحشي که از حيوانات درنده‌اي مانند کوسه‌ها نگاه مي‌کنيد، اولين سؤالي که به ذهن خطور مي‌کند اين است که بر سر عکاس اين عکس چه آمده است؟ آيا زخمي شده يا جانش را براي گرفتن اين عکس از دست داده است؟

عکاس اين تصاوير که از فاصله‌اي نزديک از کوسه‌ها گرفته شده سم کاهير نام داشته و در قيد حيات و کاملاً سالم است، اما عکاس وي از کوسه‌هاي جزاير نپتون در جنوب استراليا داستان خود را دارد.

وي زماني که براي عکاسي بر روي آب رفت، مورد استقبال کوسه‌اي از کوسه‌هاي ماکو قرار گرفت که براي دو ساعت به دور قايق او چرخ مي‌زد و از ماهي‌هاي تن که توسط کاهير برايش پرتاب مي‌شد، تغذيه مي‌کرد. وي با درنظر گرفتن اين‌که شايد ديگر فرصتي به اين مناسبي براي عکاسي از کوسه‌ها به دست نياورد، به خود جرأت داده و وارد آب شد و ماجراجويي نسبتاً طولاني را در کنار اين کوسه‌ي بزرگ آغاز کرد، ‌در شرايطي که ماکو نيز توجه خاصي به وي و دوربينش نشان مي‌داد.

به گفته کاهير ،‌اين کوسه در طول زمان عکاسي حرکات خطرناکي انجام مي‌داد و چندين‌بار تقريبا دوربين او را بلعيد و به وي فرصت داد تا از درون دهان و آرواره‌هاي ماکو عکاسي کند. کوسه که حضور غذا را در آب احساس کرده‌بود، به جاي حمله به چير دوربين او را به عنوان غذا شناسايي کرده و بر روي آن متمرکز شده‌بود.

کاهير اين تجربه را تجربه‌اي مي‌داند که تنها يک‌بار در زندگي رخ خواهد داد. کوسه‌هاي ماکو به صورت ميانگين طولي برابر 3 تا 3.6 متر داشته و وزن آنها بيش از 450 کيلوگرم است. اين گونه از سريعترين گونه کوسه‌ها به شمار رفته و مي‌توانند با سرعت 32 کيلومتر بر ساعت در آب شنا کنند.

بر اساس گزارش بسياري از عکاسان حيات وحش اخيراً براي عکاسي از کوسه‌ها تن به خطر مي‌دهند تا با ثبت تصاويري از کوسه‌هاي سفيد و ماکو،‌اين تصور عمومي و نادرست که کوسه‌ها قاتل انسان‌ها هستند را از بين برده و به اين شکل از شکار بيش‌ از اندازه اين جانداران جلوگيري کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی