loading...
این وبلاگ دیگه بروز نمیشه!اگه میخوای رمزشو تقدیمت کنم
admin بازدید : 2255 جمعه 19 مهر 1392 نظرات (0)


کشور گل ها کجاست؟

http://falshbaner.persiangig.com/image/nazar/17.gif

به گزارش سرويس فرهنگي جام، به نقل از سايت سيمرغ، اين تصاوير در نگاه اول مثل نقاشي‌هاي مداد رنگي به نظر مي‌رسند.

 رنگ‌هاي راه راه خالص ارغواني، زرد، قرمز، صورتي، نارنجي و سبز ترکيبي بديع شبيه پارچه چهل تکه پديد آورده اند! اين نقش‌هاي رنگارنگ درحقيقت تصاويري از هلند در اواسط فصل رويش لاله‌هاست.

 بيش از 10 هزار هکتار به پرورش اين گل‌هاي حساس اختصاص داده شده است. در ماه مي‌، تمام اين گل‌هاي لاله شروع به شکفتن مي‌کنند. گل‌ها در اواخر اکتبر يا اول نوامبر کاشته مي‌شوند و سپس بعد از شکفته شدن به گل فروشي‌ها فروخته مي‌شوند. سالانه بيش از سه بيليون گل در اينجا رشد مي‌کنند و دو سوم آنها بيشتر به کشورهايي مثل آلمان و آمريکا صادر مي‌شوند..

 باغ‌هاي لاله Keukenhof

تاريخچه پيدايش لاله‌هاي هلندي جالب است. امروزه اين گل‌هاي هلندي تبديل به يکي از بزرگترين جاذبه‌هاي گردشگري هلند شدند. بزرگ ترين زمين‌هاي گل‌هاي لاله نيز در محلي به نام باغ گل Keukenhof است.

 اين باغ‌ها از سال 1949 تبديل به يکي از بزرگترين جذابيت‌هاي توريستي اين منطقه شده اند. بودن در نماي باشکوهي از ميليون‌ها گل  لاله و انواع ديگر گل واقعا حس و حال بهار را به انسان مي‌دهد.

 تماشاي اينجا تجربه اي است که هيچگاه فراموش نمي‌شود. اينجا مکاني است براي پير و جوان، دارندگان نمايشگاه‌هاي گل و افراد معمولي اي که مي‌خواهند روز خوش و مطبوعي را تجربه کنند.

  مکاني که امروزه با نام Keukenhof مي‌شناسيم اولين بار در قرن 15 درميان جنگل‌هاي دست نخورده و به صورت تپه‌هاي شني کوچک کشف شد. آن زمان اينجا متعلق به جاکوبا وان بييرن بود. مردم هم در اينجا اقامت گزيدند و مشغول جمع آوري گياهان براي آشپزخانه قلعه شدند. Keukenhof هم از کلمه castle kitchen به معناي آشپزخانه قلعه گرفته شده است. حدود سال 1830 معماري به نام «زوچر» براي طراحي يک باغ دعوت شد.

او تحت تاثير سبک مزرعه‌هاي انگليسي طراحي اوليه اين باغ را انجام داد که تا به امروز هم به همان شکل مانده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی