loading...
این وبلاگ دیگه بروز نمیشه!اگه میخوای رمزشو تقدیمت کنم
admin بازدید : 83 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (0)


حسين طباطبائي در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهارداشت: تراشيدن، بلند کردن و کوتاه کردن مو، تأثيري در افزايش يا کاهش رشد مو ندارد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: به دو دليل اين باور غلط در ميان مردم ايجاد شده که فکر مي‌کنند کچل کردن سر کودک باعث مي‌شود که ضخامت و سرعت رشد مو تغيير کند.

متخصص پوست ادامه داد: موي انسان داراي 3 مرحله زندگي است؛ اولين مرحله، مرحله رشد است که مو بلند مي‌شود و مراحل بعدي، مراحل استراحت و مرگ مو است.

طباطبائي تصريح کرد: وقتي در مرحله مرگ ساقه مو مي‌افتد، مجدداً از ريشه همين سه مرحله ايجاد مي‌شود يعني رشد، استراحت و مرگ؛ چرا که هر مويي اين سه مرحله را دارد.

اين متخصص پوست ادامه داد: وقتي که مو را با تيغ يا موچين يا بند يا موم بر مي‌دارند چون اين مو ناگهان برداشته مي‌شود تمام موهايي که در مرحله استراحت و مرگ هستند دچار شوک شده و وارد مرحله رشد مي‌شوند و در چند روز اول اين طور به نظر مي‌رسد که موها سريع در آمده‌اند که اين روند چند روز بيشتر نيست. موها بعد از آن به طبيعت اصلي خود بر مي‌گردند يعني اگر در مرحله استراحت يا مرگ بوده‌اند به همان مراحل بازگشت پيدا مي‌کنند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران، دليل ديگري که مردم براي تراشيدن مو به آن باور دارند را ضخامت مو دانست و گفت: موي انسان در داخل پوست ضخيم است و وقتي از پوست خارج مي‌شود هرچه به سمت نوک مو مي‌آيد، نازک‌تر مي‌شود. حال اگر يک مويي را تيغ بزنيد سطح مقطع آن، که روي پوست ديده مي‌شود ضخيم‌تر از سطح مقطعي است که روي نوک دارد و اين طور به نظر مي‌رسد که تيغ‌زدن باعث کلفت و ضخيم شدن مو مي‌شود.

طباطبايي تصريح کرد: اين يک باور غلط و اشتباه چشم است چرا که آن مو مجدداً وارد مرحله رشد و ژنتيک خود شده و نازک مي‌شود. همان گونه که در گذشته بوده است.

اين متخصص پوست تأکيد کرد: تيغ زدن، کچل کردن، بند انداختن و استفاده از موم هيچ تأثيري در ضخامت و سرعت رشد مو ندار
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی