loading...
این وبلاگ دیگه بروز نمیشه!اگه میخوای رمزشو تقدیمت کنم
admin بازدید : 104 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

هايدي هانکيس از وينچستر انگليس تنها يک نمره از انيشتين و استفن هاوکينگ در آزمايشات استاندارد هوش پايين‌تر است.

http://falshbaner.persiangig.com/image/nazar/17.gif

هايدي هانکيس از وينچستر انگليس تنها يک نمره از انيشتين و استفن هاوکينگ در آزمايشات استاندارد هوش پايين‌تر است.


يکي از جديدترين اعضاي کلوب ضريب هوشي آمريکايي «منسا» يک دختربچه چهار ساله است که از ضريب هوشي 1589 برخوردار بوده و شايعاتي در مورد باهوش‌تر بودن اين کودک از اينشتين بوجود آمده که روانشناسان اين مقايسه را زودهنگام خوانده‌اند.
طبق گزارشات رسانه‌هاي مختلف جهان، هايدي هانکيس از وينچستر انگليس تنها يک نمره از انيشتين و استفن هاوکينگ در آزمايشات استاندارد هوش پايين‌تر است.
به گفته فرانک لاوليس، روانشناس ناظر منسا، اگرچه هيچ شکي در مورد باهوش بودن هانکيس وجود نداشته و طبق گزارشات از قابليت خوانش سطح يک کودک هشت ساله برخوردار بوده و در دو سالگي تا عدد 40 را براحتي شمارش مي‌کرده، هنوز نمي‌توان سطح هوشي را در ميان گروه‌هاي مختلف سني مقايسه کرد.
لاوليس در گفت‌وگويي اظهار کرد: اکنون تنها مي‌توان آزمايشات هوش‌بهر را در ميان يک گروه سني خاص انجام داد. مي‌توان گفت که اين کودک چهار ساله از 99.5 يا 99.8 درصد از گروه سني خود باهوشتر بوده، اما اين بدان معني نيست که مي‌توان اين مقايسه را با ديگر گروههاي سني نيز انجام داد.
در حقيقت به گفته لاوليس، نمرات ضريب هوشي در حالت کلي در طول زمان بالا مي‌رود. آزمايشات ضريب هوشي هميشه استاندارد شده بوده تا ميانگين هوش‌بهر باشد. دارندگان نمرات بالاتر، باهوشتر محسوب شده، اما در پديده ديگري موسوم به «تاثير فلين»، نمره ميانگين IQ طي نسل‌ها افزايش يافته است.
چندين فرضيه در مورد اين اثر از جمله بهبود تغذيه دوران کودکي و محيطهاي محرک فزاينده وجود دارد.
مرکز منسا پذيراي افرادي است که از امتياز بهتري در دو درصد از هرگونه آزمايش استاندارد شده هوش برخوردارند. اگرچه تعداد اعضاي حاضر در اين کلوب فاش نشده، اما به گفته روانشناسان آن، جوان‌ترين عضو اين مجموعه يک کودک سه ساله بوده که در سن دو سالگي به منسا پيوسته است.
جوانترين عضو در جهان اسکار ريگلي است که در سن 2.5 سالگي با ضريب هوشي 160 به اين مجموعه پيوسته است. حدود 110 هزار تن در 100 کشور عضو منسا بوده که 50 هزار عضو آن آمريکايي هستند.
براي بزرگسالان اين مرکز به ارائه فرصتهاي کار با شبکه و گروههاي با تمايل به روشنفکري مي‌پردازد. براي کودکان نيز، شعبه‌هاي محلي به ارائه سفرهايي به موزه‌ها پرداخته و سايت
mensaforkids.org نيز منابعي مانند بازهاي رياضي جالب و ديگر معماهاي ذهني را براي معلمان و والدين اين کودکان با استعداد ارائه مي‌دهد.
به گزارش ايسنا ،به گفته روانشناسان اين مرکز، تمامي کودکان منسا از ظاهر و رفتاري بسيار عادي برخوردار بوده و تنها در زمان آزمايشات هوشي است که عمق دانسته‌هاي آنها آشکار مي‌شود.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی