loading...
این وبلاگ دیگه بروز نمیشه!اگه میخوای رمزشو تقدیمت کنم
admin بازدید : 62 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

اين تصوير، مشهورترين تصوير دانشمندان دنياي فيزيک است که به يادگار مانده است.

http://falshbaner.persiangig.com/image/nazar/17.gif


تصوير حاضر در پنجمين کنفرانس Solvay، اکتبر1927 ميلادي برابر با مهر 1306 شمسي در بروکسل بلژيک گرفته شده است.

کشور بلژيک آن زمان، ميزبان بزرگ‌ترين فيزيک‌دانان آن روزگار بود. اين تصوير دسته‌جمعي، مشهورترين تصوير دنياي فيزيک لقب گرفته است.

موسسه بين‌المللي فيزيک و شيمي Solvay در سال 1912 در بروکسل بلژيک، تاسيس شد. اين موسسه در نيمه اول قرن بيستم بسيار مشهور بود و کنفرانس‌هاي بين‌المللي آن که هر چند سال يک‌بار برگزار مي‌شد، شاهد دستاوردهاي بسيار بزرگ علمي بود.

مشهورترين کنفرانس‌ اين موسسه، پنجمين کنفرانسي بود که در اکتبر 1927 برابر با مهر 1306 با عنوان الکترون‌ها و پروتون‌ها برگزار شد.

29 نفر از دانشمندان مشهور فيزيک در آن زمان در اين کنفرانس شرکت کرده بودند. از 29 دانشمند فيزيک 17 نفر برنده جايزه نوبل بوده يا در سال‌هاي بعد از آن، برنده اين جايزه شدند.

موضوع اين کنفرانس، بحث و بررسي در مورد نظريه کوانتومي بود که به ‌تازگي ارايه شده بود. اصل و عدم ‌قطعيت هايزنبرگ به موضوع بحث داغ بين آلبرت اينشتين و نيلز بوهر تبديل شده بود. اينشتين مي‌گفت؛ خدا وند تاس نمي‌اندازد و نيلز بوهر در جواب مي‌گفت؛ کافيه! نگو خداوند بايد چه‌کار کند.

به تصوير اين دانشمندان نگاه کنيد... هيچ کدام از آنها ديگر در اين کره خاکي زندگي نمي‌کنند. آيا به نظر شما در دنياي ديگر آنها دوباره گرد هم خواهند آمد؟

برچسب ها مشهورترين تصوير دانشمندان دنياي فيزيک , تصوير حاضر در پنجمين کنفرانس Solvay، اکتبر1927 ميلادي برابر با مهر 1306 شمسي در بروکسل بلژيک گرفته شده است. کشور بلژيک آن زمان، ميزبان بزرگ‌ترين فيزيک‌دانان آن روزگار بود. اين تصوير دسته‌جمعي، مشهورترين تصوير دنياي فيزيک لقب گرفته است. موسسه بين‌المللي فيزيک و شيمي Solvay در سال 1912 در بروکسل بلژيک، تاسيس شد. اين موسسه در نيمه اول قرن بيستم بسيار مشهور بود و کنفرانس‌هاي بين‌المللي آن که هر چند سال يک‌بار برگزار مي‌شد، شاهد دستاوردهاي بسيار بزرگ علمي بود. مشهورترين کنفرانس‌ اين موسسه، پنجمين کنفرانسي بود که در اکتبر 1927 برابر با مهر 1306 با عنوان الکترون‌ها و پروتون‌ها برگزار شد. 29 نفر از دانشمندان مشهور فيزيک در آن زمان در اين کنفرانس شرکت کرده بودند. از 29 دانشمند فيزيک 17 نفر برنده جايزه نوبل بوده يا در سال‌هاي بعد از آن، برنده اين جايزه شدند. موضوع اين کنفرانس، بحث و بررسي در مورد نظريه کوانتومي بود که به ‌تازگي ارايه شده بود. اصل و عدم ‌قطعيت هايزنبرگ به موضوع بحث داغ بين آلبرت اينشتين و نيلز بوهر تبديل شده بود. اينشتين مي‌گفت؛ خدا وند تاس نمي‌اندازد و نيلز بوهر در جواب مي‌گفت؛ کافيه! نگو خداوند بايد چه‌کار کند. به تصوير اين دانشمندان نگاه کنيد... هيچ کدام از آنها ديگر در اين کره خاکي زندگي نمي‌کنند. آيا به نظر شما در دنياي ديگر آنها دوباره گرد هم خواهند آمد؟ , شهرستان سرایان , خراسان جنوبی , آیسک , فردوس , اوقات شرعی به افق سرایان , شهدا , عکس های جالب و دیدنی , تصاویر زیبا , تصویر , وحشت ناک , بازی های برگزیده و منتخب , بازی آنلاین , تصویر زیبا و مشهور , دانستنی ها ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی