loading...
این وبلاگ دیگه بروز نمیشه!اگه میخوای رمزشو تقدیمت کنم
admin بازدید : 100 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (0)

راز طول عمر کامپيوترهاي خانگي

راز طول عمر کامپيوترهاي خانگي

http://falshbaner.persiangig.com/image/nazar/17.gif




کي از وسايل پرکاربرد که اين روزها در بسياري از خانه ها ديده مي شود کامپيوترهاي شخصي است. اين کامپيوترها وسايلي هستند که ممکن است در برخي شرايط گره از بسياري از کارها باز کنند و البته اين روزها نبود ان در خانه ها مي تواند مشکلاتي را نيز ايجاد کند.
همانطورکه مي دانيد کامپيوترهاي خانگي از بخش هاي مختلفي مانند مانيتور، کيس و اسپيکر درست شده اند و هر بخش آن ها نياز به شرايط خاصي براي نگه داري دارد. در اين مطلب نگاهي داريم به مهمترين نکات براي نگه داري درست از کامپيوترهاي شخصي:
** نکته اول در مورد هر کامپيوتري محل قرار دادن آن است. بيشتر سعي کنيد از ميزهاي مخصوص کامپيوتر استفاده کنيد چرا که اين ميزها داراي محل هاي مخصوص براي هر بخش کامپيوتر است و از ان محافظت مي کند.
** محل قرار دادن ميز نيز بسيار مهم است. سعي کنيد ميز کامپيوتر را در محلي که گرد و خاک و يا تابش نور مستقيم آفتاب وجود دارد نگذاريد. اين شرايط باعث مي شود تا عمر رايانه شما کاهش پيدا کند.
** کيس کامپيوتر به مغز اصلي آن تشبيه مي شود آن را در محلي قرار دهيد تا کمتر با آن تماس داشته باشيد. سعي کنيد کيس را روي زمين نگذاريد چرا که ممکن است پا با آن اصابت کرده و قطعات داخلي از جاي خود خارج شوند.
** نکته ديگري که بايد در مورد کيس بدانيد تميزي آن است. تميز کردن داخل کيس يکي از نکاتي است که هر از چند گاهي نياز به انجام آن داريد. با استفاده از هواهاي فشرده مي توانيد گرد و خاک داخل آن را خارج کنيد. اين گرد و خام در طولاني مدت دستگاه شما را نابود مي کند.
** مانيتور اگر نباشد رايانه شما به هيچ دردي نمي خورد پس بايد از آن با دقت محافظت کنيد. مانيتورها به گرد و خاک و ضربه حساسيت دارند همچنين هنگام تميز کردن آن ها دقت داشته باشد که دستمال خيس يا نم دار را روي صفحه نکشيد.
** موس و کيبورد از جمله وسيله هاي حانبي و پرکاربرد در کامپيوتر هستند. از فشار آوردن به صفحه کليد اين وسايل و همچنين از ريختن اب روي آن جدا خودداري کنيد.
** اسپيکرهاي کامپيوتر يکي ديگر از نقاطي است که بايد به ان توجه داشته باشيد. بسياري از اسپيکرها با سيم به هم متصل مي شوند از همين رو به سيم هاي آن ها توجه داشته باشيد که بايد منظم و مرتب قرار گرفته باشند.
** بسياري از قطعات کامپيوتر با سيم به يکديگر متصل شده اند. اين سيم و کابل ها اکثرا در پشت ميز جمع ميشوند. يکي از بهترين راه هاي طولاني کردن عمر اين کابل ها مرتب کردن و تميز کردن آن ها است.
** جريان هاي ناگهاني برق نيز مي تواند تاثير به سزايي در خراب شدن قطعات رايانه داشته باشد. يک يو پي اس براي کامپيوتر خود خريداري کند تا از اين اتفاقات ناگهاني به دور باشيد.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی